Returns and refunds

Hur ångrar jag ett köp - ångerrätt?

Vi har en 30-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din vara. 

Varan ska skickas i retur inom 30 dagar räknat från det datum du har hämtat ut ditt paket hos ditt ombud. Varan ska skickas väl emballerad, i oanvänt skick och i originalförpackning. Om du betalade fraktkostnader i samband med din ursprungliga beställning kommer de inte att återbetalas när ditt returpaket registreras och återbetalas. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.

För att starta en retur, kontakta oss på return@jordofsweden.com med ditt ordernummer och ditt ärende. Om din retur accepteras skickar vi dig en returfraktsedel, samt instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras. Du kommer att debiteras 100 kronor för frakten när du returnerar en vara. För returer utanför Sverige debiteras EUR 11 inom EU och GBP 10 från Storbritanien. Vår handläggningstid är upp till  fem arbetsdagar från det att vi mottagit varan.

Du kan alltid kontakta oss för alla returfrågor på return@jordofsweden.com.

Hur gör jag en reklamation?

Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

Inspektera din beställning direkt vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du fått fel vara, så att vi kan utvärdera problemet och åtgärda felet. Om du önskar göra en reklamation gällande fabrikationsfel på en beställd vara ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt efter att du upptäckt felet.

Att reklamera en vara inom två månader anses vara inom skälig tidsram för att upptäcka ett fabrikationsfel.

Du måste kunna visa att varan är köpt hos JordofSweden.com och, i sådant fall, vänligen kontakta vår kundtjänst på return@jordofsweden.com med kvitto/orderbekräftelse och bild på felet.

Fraktkostnad vid reklamation betalas alltid av Jord of Sweden.

Undantag/artiklar som inte kan returneras

Vissa typer av varor kan inte returneras, som anpassade produkter (som specialbeställningar, varor på löpmeter eller personliga föremål) och personliga vårdprodukter (som skönhetsprodukter) . Vänligen kontakta oss om du har frågor eller funderingar kring din specifika vara.

Tyvärr kan vi inte acceptera returer på reavaror eller presentkort.

Tillåter ni utbyten?

Det snabbaste sättet att säkerställa att du får det du vill ha är att returnera varan du har, och när returen har accepterats gör du ett separat köp för den nya varan.

Hur sker återbetalning?

Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddela dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om den godkänns får du automatiskt en återbetalning med din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid, 2 - 5 arbetsdagar, för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och skicka återbetalningen också.